۱۳۸۹ مرداد ۸, جمعه

اختلافات ریشه ای

این جنگ خانمان سوز خانمان برانداز خانمان چسب خانمان ریزی که ما در اون منطقه ی بی طرفیم یکی از جنگهای منحصر به فرد جهان است به دلیل این که رییس جمهور یکی از دول زن است واون یکی مرد!

این نوع دعوا ریشه در عمق خیلی متری تاریخ کهن خطه منزل ما در دارد و ضرب المثلی های راه بردی زیاد و یا معروف در باب ان همیشه وجود داشته ودارد

مثلا یکی از این ضرب المثل های راه بردی این است:
دعوا نمک زندگی می باشد

همان طور که می بینید زندگی بدون دعوای های زنا شویی و در مرحله ی بالا تر جنگ تن به تن و میکروبی وهسته ای بین زن مرد درست مثل نمک است برای غذا! یعنی اگر نباشد زندگی بی مزه است!حال نمی دهد!

یا این یکی:
زن وشوهر دعوا کنند ابلهان باور کنند!

می دانید من در حدود 14 سال است که فکر میکنم ابلهم!یا شاید هم کسی که این ضرب المثل را درست کرده یک چیزیش میشده زیرا من سالهاست شاهد و ناظر یک جنگ تمام عیار در دو سوی خانه خودمان هستم که هر روز هم قوای تسلیهاتی(همون تسلیحات!کاش صلح و اینجوری می نوشتن سله!) ان بیشتر می شود!
البته از یک لحاظ هم پر بیراه نگفته چون این دو در اصل زن و شوهر که نیستند بلکه رییس جمهور دو دولتند و به دنبال منافع خود!

اینگونه دعوا در کشور ما حتی در رده های بالای حکومتی با همین قوانین و مقررات ادامه دارد منظور از قوانین و مقررات همان جریان نمک و غذا و بی مزه بودن و باور کردن می باشد و مثل های مختلف دیگری که زده می شود

این است که من فکر می کنم باید یا تجدید نظری در ضرب المثل سازی در کشور ما صورت گیرد یا این که با یک چیزی باید برویم در عمق زیاد متری تاریخ ببینیم دلیل این جنگ لعنتی چیست بلکمم نجات پیدا کردیم از این درد سر!

۱ نظر:

الهام گفت...

الان من دارم در عمق زیاد متری زبان فارسی کند و کاو می کنم ببینم این "تسلیـــ ــهـــ ـاتی" که شما در پست هاتون می نویسین ، واقعا از ریشه چه کلمه ایه !
والا ما یه تسلیهات می شناسیم اونم از سلاح و اسلحه و اینا میاد و "تسلیحات" نوشته می شه ، حالا نمی دونم این "تسلیحات" با اون "تسلیهات" توی پست شما ارتباطی داشته باشه یا نه !!!
:D


می دونید چیه ؟؟؟
یه ضرب المثلی هست که می گه :
" دعوا نمک زندگیه ! "
خودتون رو ناراحت نکنید !!!
:D:D:D